joi, 24 septembrie 2009

"Papuseee..."


Doamne!
Ce-am patit aseara!...
De-a fost fapta de ocara,
Sa ma ierti, ca-i vina Ta,
Fiindca Tu ai vrut-o asa?...

Cineva --
Dar nu stiu cine,
O papusa automata --
A intrat fara sa bata
In odaia mea...
A intrat fara rusine --
Goala toata,
Indecenta
Ca Ofelia dementa,
Si rizind:
Ha, ha, ha, ha!...
S-a trintit pe canapea
Linga mine,
Ca o viespe-ntaritata
Pe un tort de ciocolata!...

Doamne, Doamne!...
Ce rusine!...
Dar eu ce puteam sa-i fac?...
Sa-i dau brinci?
S-o string de git?
S-o omor?...
Sau sa-i dau pace?...
Nu puteam sa fac decit
Sa-nchid ochii
Si sa tac...
Ca papusii n-ai ce-i face,
Si papusa daca vrea,
Mori cu zile pentru ea!...

Cine esti, papusa mica,
Cu ochi verzi de levantica
Si cu unghii de urzica?...
Cine esti, papusa blonda,
Cu prezenta vagabonda
Cind p-aici...
Cind pe colea --
Pina si-n odaia mea?...
Cine esti
Si ce poftesti?
Vrei odaie cu chirie,
Sau un loc pentru vecie?...

Papusica prostcrescuta --
Ochi cascati
Si gura muta --
De ce taci si nu vorbesti?...
Sau, ca zina din povesti,
Nici tu nu stii cine esti?...

Fii cuminte...
Si-ntelege
Ca papusa, cind se strica,
S-a sfirsit,
Nu se mai drege
Chiar cind este-o papusica
Cum esti tu --
Papusa mica,
Cu prezenta indecenta,
Ca Ofelia dementa...

Fii cuminte...
Si-asta-seara,
Nu mai hoinari pe-afara
Ca o biata "pierde-vara".
Fii cuminte
Si, mai bine,
Stai pe loc, nu mai pleca!...
Stai colea,
Pe canapea --
Linga mine...
Uite-asa!...
Ca papusile-n vitrine
Sau ca sfintele crestine
Cind Cristos le convertea!...

Si de mila --ca era,
Biata fata,
Goala toata...
Si n-avea nimic pe ea,
Nici macar o pijama...--
I-am imprumutat-o pe-a mea!...

Iata vina mea de-aseara --
Mai mult vina...literara!...

Dar de-aseara. Doamne Sfinte,
Papusica e cuminte!...

("Papusa automata" - Ion Minulescu)

-am postat-o pentru ca e poezia preferata a lui Alin :]]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu